
24 de març | Sessió Digital | De 15.00 h a 17.00 h
Durada: 2 hores
Preu: 225 €
Organitzadors: AIMPLAS
Els materials destinats a estar en contacte amb els aliments han de ser totalment segurs per als consumidors.
Actualment, hi ha una legislació específica per als materials plàstics que estableix requisits per al control de la seguretat alimentària, com ara la migració global i específica, el contingut residual de monòmers, i els dissolvents residuals de les tintes, entre altres. No obstant això, encara hi ha un aspecte complicat de controlar i que es continua investigant per minimitzar qualsevol risc: les substàncies no afegides de manera intencionada (Non Intentionally Added Substances, NIAS), que podrien migrar des de l’envàs fins als aliments.
Objectius
Aquest webinar oferirà als assistents l’oportunitat de conèixer l’impacte en la salut derivat de la presència de NIAS en els envasos alimentaris, així com d’explorar les metodologies d’anàlisi disponibles i les estratègies per a l’eliminació o reducció d’aquestes substàncies no afegides de manera intencionada.
A qui va dirigit?
- És dirigit a empleats que s’estan iniciant en el camp de la seguretat alimentària dels envasos; a empreses de tota la cadena de fabricació i ús d’envasos, com fabricants de matèries primeres, empreses transformadores de materials plàstics, envasadores, entre altres.
- Exclusiu per a inscripcions procedents d’empreses industrials.
Programa
- Què són el NIAS
- Estat legislatiu de l’anàlisi del NIAS
- Tècniques analítiques per a la identificació i quantificació del NIAS
- Anàlisi del risc derivat de l’exposició al NIAS
- Eliminació i control del NIAS durant el procés de producció d’envasos alimentaris
Metodologia
- Un webinar és una conferència en línia que es transmet per internet, on els assistents poden veure des del seu propi ordinador tot el que el ponent mostra a la seva pantalla i escoltar les seves explicacions. Els webinars es realitzen en temps real, amb una data i hora específiques, i la seva característica principal és la interactivitat entre el docent i els assistents.
- L’assistent només necessita un ordinador amb so i connexió a internet per poder interactuar amb el docent mitjançant un xat.
- Aquesta comunicació es converteix realment en un aprenentatge bidireccional, ja que el docent comunica, però al mateix temps rep retroalimentació dels assistents que l’escolten.
Impartit per
María Lorenzo Martínez | Personal investigador de AIMPLAS / AIMPLAS Researcher