El 2023, les vendes de Basf a Espanya van assolir els 1.358 milions d’euros, representant una disminució del 13% respecte a l’exercici anterior. Navarro va atribuir aquest descens a la caiguda dels preus en un 7%, juntament amb l’increment rècord dels mateixos durant el 2022. Així doncs, la reducció del 13% en les vendes reflecteix una certa estabilització del mercat, situant-se un 7% per sobre dels nivells del 2019. A més, Navarro va indicar que la demanda també va experimentar un descens, resultant en una reducció del 6% en els volums comercialitzats per Basf Espanya.
El responsable de Basf per a Espanya i Portugal va descriure un entorn de mercat complex, destacant que la filial espanyola va mantenir el seu nivell d’inversió en l’exercici anterior, arribant als 45 milions d’euros. A més, els resultats de la filial espanyola van superar els de la multinacional en l’àmbit global, ja que aquesta va experimentar una caiguda del 21% en les vendes, principalment a causa de la crisi alemanya.
Pel que fa al 2024, Navarro va expressar optimisme malgrat l’absència d’una recuperació del mercat immediata, apuntant a una previsió de reactivació cap a la fi de l’any.
Durant la roda de premsa, Navarro va destacar la possible construcció d’una nova planta de reciclatge de bateries de cotxes elèctrics a Tarragona com un punt positiu. Aquest projecte, que ja ha rebut més de 127 milions d’euros d’ajuts, podria crear 200 llocs de treball i promoure la reutilització dels metalls de les bateries desús en la fabricació de noves.
D’altra banda, es va esmentar la importància de les aliances empresarials per fer front als reptes socioeconòmics emergents, com el de la circularitat. Navarro va citar exemples com els acords amb Inditex per a la producció de detergent amb baixa emissió de microplàstics o la col·laboració amb Zara per a la fabricació de peces de roba amb plàstic reciclat.
Finalment, Navarro va assenyalar que, tot i les mesures d’estalvi anunciades per la companyia, no es preveu un impacte significatiu a Espanya, on Basf manté una presència destacada amb dos hubs internacionals dedicats a la innovació i la digitalització. En aquest sentit, va destacar el potencial d’Espanya com a mercat atractiu per a les indústries electro intensives, gràcies a les seves fonts d’energia renovable.