A mig any de la seva celebració, Hispack 2024 ja està generant gran expectació com la fira líder del sector del packaging. Amb dates fixades del 7 al 10 de maig al recinte de Gran Via de Fira de Barcelona, aquest esdeveniment, organitzat per Fira de Barcelona en col·laboració amb Graphispack Associació, es consolida com la plataforma més gran i representativa de la cadena de valor del packaging.
Amb un 80% de l’espai reservat i la confirmació de gairebé 500 empreses participants, Hispack 2024 s’erigeix en un aparador essencial per a la indústria espanyola d’envasos i embalatges. Reunint més de 720 expositors i 1.250 marques, la fira estructurarà la seva oferta en cinc sectors clau: Packaging Machinery & Process, Labelling & Bottling, Logistics, Automation & Robotics, Industrial Packaging, i Brand Packaging.
Posant en relleu el seu compromís amb la sostenibilitat, Hispack 2024 busca proporcionar respostes concretes als reptes mediambientals. Amb un 71% de repetidors de l’edició anterior i al voltant de cent noves empreses participants, especialment dels sectors de materials, packaging prèmium, automatització i robòtica, la fira té una presència internacional destacada, amb expositors de 20 països, destacant Espanya, Turquia, Itàlia, Alemanya, França i Portugal.
Jordi Bernabeu, president del comitè organitzador, destaca amb entusiasme les expectatives positives d’Hispack 2024 i la seva àmplia i sectoritzada oferta. Amb l’única fira de packaging en l’àmbit europeu en el primer semestre de 2024, l’esdeveniment es presenta com una oportunitat única per exposar internacionalment la innovació dels proveïdors espanyols de solucions d’envasat i embalatge.
Hispack aspira a superar els 27.000 visitants, implementant accions específiques per connectar amb marques envasadores finals, pimes industrials i professionals internacionals. Amb un creixement previst del 10% en visitants nacionals i del 12% en internacionals, la fira està identificant les 100 grans empreses consumidores de materials d’envasat a cada comunitat autònoma per convidar-les de manera personalitzada.
Pel que fa a la internacionalització, Hispack s’associa amb Amec per convidar compradors i prescriptors internacionals, amb un focus especial en mercats com Marroc, Tunísia, Polònia i Mèxic. Amb la campanya “Why Spanish Solutions”, es destaquen els avantatges competitius de la maquinària de packaging espanyola i la fira Hispack com el millor aparador per conèixer-les.
Com a novetat, Hispack presenta el Japó com un mercat d’oportunitat, buscant establir col·laboracions industrials entre empreses d’ambdós països i fomentant el coneixement sobre innovació i tendències. Paral·lelament, es millorarà significativament l’experiència dels professionals internacionals amb una agenda de continguts específica per a ells. Amb aquest conjunt d’iniciatives, Hispack 2024 s’encamina a ser un esdeveniment clau en el sector del packaging a escala mundial.