El juliol de 2024, les matriculacions de nous automòbils a la UE van experimentar un lleuger creixement del +0,2%, segons ACEA (Associació Europea de Fabricants d’Automòbils). Els resultats varien segons el país: mentre Itàlia (+4,7%) i Espanya (+3,4%) van veure increments, França (-2,3%) i Alemanya (-2,1%) van registrar descensos.
En els primers set mesos de 2024, les matriculacions de nous vehicles van augmentar un 3,9%, superant els 6,5 milions d’unitats. Mercats principals com Espanya (+5,6%), Itàlia (+5,2%), Alemanya (+4,3%) i França (+2,2%) van mostrar increments. ACEA atribueix aquests augments a les comparacions amb dades interanuals molt baixes.
Quant a la tipologia de vehicles, al juliol els vehicles elèctrics amb bateria van representar el 12,1% del mercat, una caiguda respecte al 13,5% de l’any anterior. Els vehicles híbrids-elèctrics, en canvi, van augmentar la seva quota de mercat del 25,5% al 32%. La quota combinada de vehicles de gasolina i dièsel va caure del 50% al 46%.
Les matriculacions de vehicles elèctrics de bateria (BEV) van disminuir un 10,8%, amb 102.705 unitats venudes. Malgrat els augments a Bèlgica (+44,2%), Països Baixos (+8,9%) i França (+1%), la caiguda a Alemanya (-36,8%) no va poder ser compensada. De gener a juliol, es van matricular 815.399 BEV, representant el 12,5% del mercat.
Les matriculacions de vehicles híbrids endollables van caure un -14,1% a juliol, amb 57.679 unitats venudes, representant el 6,8% del mercat, enfront del 7,9% de l’any passat. Les matriculacions de vehicles híbrids-elèctrics van créixer un 25,7%, amb 273.003 unitats venudes, elevant la seva quota al 32%.
En el segment de vehicles de gasolina, les vendes van caure un 7%, amb una quota de mercat del 33,4%. Les caigudes van ser notables a França (-22,6%) i Espanya (-12,5%), mentre que Itàlia (+3,8%) i Alemanya (+0,1%) van mostrar creixements modestos. El mercat de vehicles dièsel va disminuir un 10,1%, amb una quota del 12,6%, amb descensos destacats a Itàlia (-24,6%), França (-23,9%) i Espanya (-11,6%).