La principal fira espanyola del sector del packaging, Hispack, se celebrarà del 7 al 10 de maig i té com a objectiu atreure compradors de Mèxic, Polònia, Marroc i Tunísia. Fira de Barcelona, organitzadora de l’esdeveniment, espera facilitar més de 800 reunions de negocis entre visitants d’aquests països i proveïdors espanyols d’equips, maquinària i materials d’envasament i embalatge participants en Hispack.
Per aconseguir-ho, la fira està col·laborant estretament amb l’associació de fabricants de maquinària per al packaging, Amec-Envasgraf. S’ha dissenyat un pla de promoció internacional que abasta Europa, països del Mediterrani i Amèrica Llatina, amb un enfocament particular en els mercats de Mèxic, Polònia, Marroc i Tunísia, identificats com a àrees amb un gran potencial de creixement.
Mèxic es posiciona com el cinquè destí de les exportacions espanyoles de tecnologia de packaging, assolint vendes de 28,3 milions d’euros el 2023. Polònia, d’altra banda, se situa com el desè destí més important, amb exportacions nacionals valorades en 17,7 milions d’euros. Pel que fa a les vendes de maquinària espanyola de packaging destinada al Marroc, aquestes van assolir els 10 milions d’euros l’any passat, mentre que en el cas de Tunísia van ser de 3 milions.
Programa de compradors convidats
Entre les accions implementades destaca el programa “Hosted Buyers”, les inscripcions del qual romanen obertes fins al 30 de març. Aquest programa seleccionarà professionals amb projectes específics d’inversió en solucions de packaging, principalment dels mercats esmentats. A més, s’està considerant la possibilitat d’incloure en el programa compradors estrangers de països com Xile, el Japó i d’altres, depenent de les previsions d’inversió presentades pels candidats.
Els participants en el programa de compradors tindran accés a activitats exclusives de networking i a reunions empresarials programades, que es duran a terme a l’International Business Center (IBC), situat al pavelló 3 del recinte firal de Gran Via de Fira de Barcelona.
A l’IBC, els visitants internacionals rebran assessorament personalitzat sobre els proveïdors espanyols més adients per als seus projectes. També podran assistir a conferències sobre mercats i a la presentació de casos d’èxit de fabricants espanyols. A més, podran dur a terme entrevistes amb expositors, participar en una trobada empresarial (Brokerage Event) amb reunions ràpides per trobar proveïdors o col·laboradors, inscriure’s en cursos de capacitació tècnica o en visites temàtiques guiades, entre altres activitats.
Japan Day
A més, el Japó serà un mercat d’oportunitat per al packaging espanyol en Hispack 2024. Per aquest motiu, l’IBC acollirà el “Japan Day” el 9 de maig, una jornada que inclourà diverses sessions sobre casos d’èxit i networking centrades en aquest mercat.
La pròxima edició de Hispack comptarà amb més de 720 expositors procedents de més de 20 països, i es representaran més de 1.250 marques als pavellons 2 i 3 del recinte firal de Gran Via de Fira de Barcelona. S’espera la visita de més de 27.000 professionals, dels quals un 10% seran internacionals.