La sisena edició de MeetingPack, l’esdeveniment biennal organitzat per AIMPLAS i AINIA, constitueix un fòrum essencial que aplega tots els agents de la cadena de valor de l’envàs barrera agroalimentari. En aquesta ocasió, una trentena d’especialistes participaran en una profunda anàlisi de vuit àmbits temàtics per explorar les perspectives del sector en la consecució dels objectius de sostenibilitat establerts per l’Agenda 2030.
Destacades empreses com Kuraray, UBE, Total Corbion o Lactips presentaran propostes innovadores en materials, incloent-hi alternatives com els d’origen renovable, reciclables, biodegradables o compostables.
En el marc de les innovacions en envasos barrera, empreses com Rotoprint, Sealed Air, Plastienvase o Innotech abordaran millores en el rendiment ambiental dels envasos, mantenint la seva funcionalitat per a la conservació dels aliments. Així mateix, en l’àmbit dels envasos reutilitzables, la higienització, la legislació i els nous models de negoci, Bumerang compartirà les seves perspectives en un bloc dedicat durant els dies 10 i 11 d’abril de 2024 al Palau de Congressos de València.
La reutilització i el reciclatge són claus per a la consecució d’envasos barrera més sostenibles, i aquesta edició de MeetingPack abordarà aquesta qüestió amb la participació d’empreses com Veolia i Fyntech. Es dedicarà una sessió específica al final de vida dels envasos, incloent-hi temes com la gestió, separació i reciclatge, així com la legislació relativa als productes per al contacte alimentari.
Com a novetat, l’edició actual inclourà dues taules rodones per donar veu als diferents actors socials, des de fabricants fins a cadenes de distribució i consumidors. Les empreses patrocinadores, com RAORSA, COMEXI, ENPLATER, FAERCH, GRUPALIA, INNOTECH, KNAUF INDUSTRIES, KURARAY, LUBRIZOL, QUIMÓVIL, SPG, SEALED AIR, TOTAL ENERGIES-CORBION, TOYO SEIKAN GROUP HOLDINGS LTD., TPL i UBE, així com la col·laboració d’entitats rellevants del sector, destaquen l’impacte i la importància d’aquesta sisena edició de MeetingPack. Amb més de 350 assistents en l’edició anterior, l’esdeveniment es consolida com un referent destacat en el sector dels envasos i l’alimentació.