Del 5 al 8 de setembre, es va celebrar a Milà una nova edició de la fira Plast, amb una superfície ocupada de 50.000 m² i 38.000 visitants.
La Plast 2023 es va dur a terme de manera conjunta amb les fires satèl·lit Rubber (indústria del cautxú), 3D Plast (impressió 3D i sectors relacionats) i PlastMat (materials innovadors), destacant solucions tecnològiques avançades en àmbits clau de la producció industrial, com la digitalització i la sostenibilitat.
En concret, al Plast 2023 hi van participar 1.323 expositors, dels quals el 47% provenien de fora d’Itàlia. A més, la fira va atraure 38.000 visitants, amb un 26% procedent de 109 països diferents, principalment d’Europa (63,89%), però també d’Àsia (20,22%), Àfrica (7,58%), Amèrica (7,56%) i Oceania (0,75%).
És rellevant esmentar la presència d’uns 300 compradors internacionals, com a part de l’activitat coordinada per l’Agència per a la Promoció a l’Exterior i la Internacionalització de les Empreses Italianes (ICE).
Malgrat no coincidir amb The Innovation Alliance, els organitzadors van expressar la seva satisfacció per l’èxit de la Plast 2023, atribuint els bons resultats als canvis en l’organització i el mercat respecte a edicions anteriors, com la selecció de setembre com a data obligada. Tot i que les fires han patit la pèrdua d’expositors i visitants en el context postpandèmic, la Plast 2023 va confirmar la seva credibilitat mantenint una forta assistència, amb un 70% de visitants italians i un 30% estrangers.