Anaip destaca la baixa generació de residus dels seus plàstics

Anaip destaca la baixa generació de residus dels seus plàstics

Les darreres dades publicats per l’Institut Nacional d’Estadística (INE) indiquen que els residus plàstics representen només el 0,8% del total de residus generats a Espanya. Aquesta xifra va ser esmentada pel president de la Associación Española de Industriales de Plásticos (Anaip), Luis Rodrigo, en el primer esdeveniment Transformadores, com a prova del tractament injust que rep el seu sector. “Reclamem que es deixi de demonitzar un material que aporta grans beneficis a la societat i al medi ambient, i que és part de la solució, no del problema”, va defensar Rodrigo.

La indústria del plàstic, que fa anys que afronta una onada de regulacions en contra, moltes vegades discriminatòries, va aprofitar l’esdeveniment per reivindicar la seva tasca, tot destacant la transformació i la sostenibilitat com els eixos fonamentals del sector.

L’acte, presentat pel periodista Gonzalo Bans, va ser inaugurat pel vicepresident primer del Senat, Javier Maroto, qui va afirmar que la indústria de la transformació de plàstics és “un sector que pot ser absolutament compatible amb els valors de la sostenibilitat” i que, sovint, es veu sotmès “a una legislació injusta”. Bans va ser l’encarregat de presentar el primer Manifest de la Transformació elaborat per Anaip, el qual es va sentir per primera vegada durant l’esdeveniment.

Durant la gala es va lliurar el premi Transformador a la marca de roba sostenible Ecoalf, fundada per Javier Goyeneche el 2009. Aquesta firma va rebre el guardó per la seva aposta per la sostenibilitat, el seu esperit innovador i la seva capacitat transformadora dins de la indústria de la moda. El seu compromís amb la circularitat i la gestió responsable dels residus va ser reconegut amb aquest premi.

El guardó va ser entregat pel portaveu de la Comissió de Canvi Climàtic del Congrés, César Sánchez, i pel president d’Anaip, Luis Rodrigo. En representació d’Ecoalf van assistir el director general, Manel Echeverría, i la directora de màrqueting, Carolina Álvarez-Ossorio. “Compartim amb vosaltres la voluntat de fer un món millor”, va declarar Echeverría. Per la seva banda, Álvarez-Ossorio va subratllar l’ambició de la marca de “crear una nova generació de productes reciclats amb la millor qualitat i disseny, igual que els no reciclats. El camí no ha estat fàcil, però estem molt orgullosos del que hem aconseguit”, va afegir la representant d’Ecoalf.

A l’acte també van assistir els directius de les empreses més rellevants de la indústria de la transformació. El president del Grup Plàstics Ferro, José Marcial Doctor; el CEO de Contenur, Íñigo Querejeta; el CEO de Danosa, Alberto del Río; i la directora de Product Line del Grup Berry, Lara Alemany, van participar en un debat sobre els èxits i els reptes que afronta la indústria del plàstic. Els ponents van aprofitar l’ocasió per desmentir algunes idees errònies sobre el plàstic i fer valdre els seus avantatges respecte a altres materials que es consideren més sostenibles de manera equivocada.

Durant la vetllada, 23 empreses van rebre el segell Indústria de Plásticos Española y Sostenible. Entre elles, el grup Armando Álvarez va ser premiat amb la màxima distinció a l’Excel·lència per ser la primera organització a obtenir aquest segell en la categoria. El guardó va ser lliurat pel conseller de Foment, Habitatge, Ordenació del Territori i Medi Ambient, Roberto Media, al director general comercial del grup càntabre, Ignacio Canales, qui va insistir en la necessitat de “canviar la mentalitat de la societat” per transmetre que la sostenibilitat “afecta i compromet eix transversalment tota la ciutadania”.

L’acte va evidenciar, gràcies als testimonis de les principals empreses del sector, com el plàstic ha estat fonamental per aconseguir avenços tecnològics, logístics i científics. La seva utilització abasta àmbits com la medicina, on s’aplica en dispositius mèdics, envasos estèrils i pròtesis avançades; el transport, amb la creació de vehicles més lleugers i eficients; l’alimentació, per garantir la conservació i seguretat dels aliments; i la construcció, per desenvolupar materials més duradors, resistents i accessibles.

Amb el lema Plásticamente Héroes’, la indústria del plàstic va reivindicar la seva contribució i va intentar trencar els estigmes associats a l’ús d’aquest material, destacant les solucions innovadores i sostenibles que han estat possibles gràcies a ell. També es va fer èmfasi en la necessitat de gestionar de manera responsable la seva producció, consum i reciclatge per minimitzar el seu impacte ambiental.

La nit va culminar amb la denominada “cançó transformadora”, una reinterpretació de Sheila Blanco del clàssic ‘Tot es transforma’ de Jorge Drexler, que va posar el toc final a la primera gala d’una sèrie que es preveu sigui només la primera de moltes.

T'agrada aquesta publicació?

Contacte amb l'empresa

Captcha Code